Lördagen den 4e maj träffas vi alla kl. 10.00 vid redskapsförrådet på nr 15 för vidare information om vad som skall göras under denna dag.
Vi hoppas på bra anslutning då vi har en hel del att ta tag i. Det finns en åtgärdslista att arbeta efter och om det är några punkter som inte hinns med så sitter denna lista även kvar efter städdagen så kan de som inte har möjlighet att hjälpa till på lördag, komma och hjälpa till även på söndagen.
En stor uppgift just denna områdesdag är att byta ut nummerskyltarna på parkeringsplatserna och vi behöver ett gäng händiga personer med verktyg för detta.
Funderingar över områdesdagen?
- Vi städar våra gemensamma ytor och anläggningar (rabatter, lekplatser, gräsmattor, parkering, garage, sopstation).
- Styrelsen har en arbetslista som gås igenom kl. 10 och uppgifterna fördelas. Exempel på vanligtvis förekommande uppgifter: rensa gräsmattor, städa upp lekplatser, göra i ordning sandlådan, sopa sopstationen, sopa avrinningsrännor, fixa sådant som behöver lagas, rensa ogräs, klippa anvisade häck/buskar, plantera nytt.
- Radhuslängorna har även ansvar för sina gavelrabatter. Det samma gäller för BRF Hagen och närliggande rabatter.
- Det finns några verktyg att låna från redskapsförrådet, men använd egna verktyg om du har. Styrelsen delar ut redskap såsom skottkärror och handverktyg till avsedda uppgifter.
- Containrar för trädgårdsavfall kommer att ställas ut under hela helgen. I mån av plats får även avfall från egen trädgård slängas efter städdagens slut.
- Passa gärna på att komma ut under områdesdagen och bekanta dig med grannarna och styrelsen. Trivseln och tryggheten kan bara bli bättre när vi vet vilka grannar vi har.
PS. Angående ev. festlighet med anledning av jubileumsåret
Om vi får ihop ett gäng som har grill och vill ställa upp att fixa något gott till dem som deltar eller om man kan ordna med fika hör av er så snabbt som möjligt till styrelsen. Styrelsen står för inköp av matvaror i så fall.
Än så länge har vi ej fått in några som kan hjälpa styrelsen att ge dagen en festlig avslutning och vi kommer inte ha tillräcklig många styrelsemedlemmar för att båda leda arbetet, utföra arbete och ordna med fest.