Fritidslokal & Bastu på Timotejvägen 13

Ingången till fritidslokalen och bastun ligger i passagen till radhusen vid Timotejvägen 13, vid vändplanen. 
Lokalen har stolar, bord, ett litet men fullt utrustat kök, hall, två toaletter, bastu, dusch och omklädningsrum.

Bokning

Kontakta Sabina Ritari genom att sms:a eller ringa mellan kl. 17-20 på telefonnummer 072-307 50 01 om man vill hyra fritidslokalen eller bastun.

Hyra av fritidslokalen

Vid barnkalas hämtar man nyckeln samma dag som kalaset äger rum och lämnar sedan tillbaks den samma kväll. När du hämtar nyckeln betalar du 350 kr. Kontant betalning gäller.

Vid vuxenfester betalar du 500 kr när du hämtar nyckeln kvällen innan festen. Endast kontant betalning. Nyckeln skall sedan lämnas tillbaka senast dagen efter festen, när allt är städat och diskat. Notera att inga tonårsfester tillåts i lokalen.

Extra kostnader

Om någon städar dåligt, slår sönder något eller inte sköter sig, får man betala för det. Vi hoppas självklart att alla försöker att vara så aktsamma som det går när man har fester och andra tillställningar.

Antal personer i lokalen

Om man har fest ryms det max 30 personer, om man har ett möte går det in 30 personer.

Övriga regler vid bokning

För att inte grannar ska bli störda måste den som hyr lokalen tänka på att efter kl. 22.00 måste hänsyn tas när det gäller musik och dylikt.
Om man ställer ut marschaller vid dörren så måste man ha något underlag så att inte stearin rinner ut på marken.
Den som hyrt lokalen ansvarar för att lokalen och andra områden som påverkats iordningsställs och städas efter nyttjandet.
Golvet är specialbehandlat, vilket innebär att man måste använda de rengöringsmedel som står i städskåpet för att inte golvytan skall förstöras.

Hyra av bastun

Bastun ligger i samma lokal som festlokalen vid Timotejvägen 13. De kvällar som fritidslokalen är bokad, är bastun stängd.
Avgift bastu: 200 kr/gång. Kontant betalning endast. Ingen bastu efter kl. 22.00. Man behöver vara över 18 år för att hyra, personer under 18 år ska ha vuxen med sig.
4 timmar= då kommer man till en varm bastu.
6 timmar= då ansvarar man själv för att sätta igång bastun.
Nyckeln ska lämnas vid överenskommen tid, max 15 min senare. Används bastun efter 6 timmar debiteras 100 kr för varje påbörjad timme. Den som hyr bastun ansvarar för att bastun iordningsställs och städas efter nyttjandet, så att den lämnas ren och fräsch.