Infobrev maj

Ridhästens årsstämma 7 maj inställd

Som vi flaggade för i förra infobrevet så har genomförandet av årsmötet stött på problem. Årsstämman som var planerad till torsdag 7 maj är nu inställd. Nytt datum är satt till onsdag den 27 maj under förutsättning att vi kan genomföra stämman i enlighet med gällande coronadirektiv. Föranmälan krävs för att kunna planera ny lokal! Information om detta har delats ut till alla radhus samt finns på anslagstavlorna.

Skicka in anmälan till info@ridhasten.se eller lägg i styrelsens brevlåda vid nr 14 innan den 10 maj. Preliminärt mötesdatum 27 maj, kl. 19. Vi återkommer om plats när vi vet hur många som har anmält sig. Informationen läggs ut på hemsidan och sätts upp på anslagstavlorna.

Takkupor

Företaget som rensar taken och hängrännorna har bl.a. vid offertförfrågan och innan påbörjat arbete, informerats om att de inte får gå på takkuporna. Ändå har observationer gjorts att de har stått på takkuporna. V.g. skicka in ev. bildbevis, och/eller uppgifter om på vilken takkupa de har stått på till styrelsen för dokumentation.

Övriga meddelanden

  • Anmäl er till infobrevet via epost på www.ridhasten.se/prenumerera-pa-nyheter
  • Anmäl byte av kontaktperson till styrelsen via blankett (finns även i redskapsförrådet).
  • Vi planerar för att kunna ha sommarjobbare även i år, vecka 25-26.
  • Ny kassör till föreningen sökes. Föreningen har en ekonomisk förvaltare som sköter den delen.
  • Redskap som har lånats från föreningens redskapsbod måste återlämnas direkt efter bruk! Nyckeln till förrådet finns hos kontaktperson i längan.
  • Bastun i föreningslokalen är avstängd på obegränsad tid p.g.a. vattenläcka.
  • Brf Hagen är kontaktperson i Grannsamverkan. Man söker personer som tillsammans vill gå ut en ronda på kvällarna. Grannsamverkans västar finns att låna till detta. Hör av er till Hagens eller Ridhästens styrelse vid intresse, alternativt i Facebookgruppen Boende på Timotejvägen så kan vi ordna gemensamma rundor.

Med vänliga hälsningar,
Ridhästens styrelse