Lyckad områdesdag – stort tack!
Tack för den stora uppslutningen på vårens områdesdag! Det var riktigt kul att många kom för att hjälpa till. Staketet runt basketplanen ersattes med nytt, mycket flis kördes ut till olika rabatter runtom i området, sopstationen städades och ogräs rensades här och där. Tack alla som grävde, rensade, sopade, krattade och snickrade! Tack vare dessa gemensamma insatser så sparas många tusenlappar åt föreningen.
Årsstämma onsdag 21 maj
Ridhästens årsstämma hålls i år i Rotebrokyrkan, Ytterbyvägen 4E, onsdag den 21 maj. Dörren öppnas kl. 18.30. Stämman börjar kl. 19. Alla boenden på Timotejvägen är välkomna på årsstämman, man skriver upp sig på närvarolistan vid ankomst. Kallelsen har delats ut två veckor innan årsstämman. Alla dokument till årsstämman finns tillgängliga i föreningens dokumentarkiv i samband med kallelsen. Vid behov kan man ta kontakt med styrelsen.
Kontaktpersoner
Om man har bytt kontaktperson i längan behöver man meddela styrelsen om detta, och nya kontaktpersonen ska skriva under en blankett som lämnas in till styrelsens brevlåda på nr 14, då man har hand om föreningens nyckel till redskapsförrådet.
I varje radhuslänga ska det finnas en kontaktperson som har följande uppgifter:
- Tar hand om nyckel till det gemensamma redskapsförrådet och lånar ut denna till grannar vid behov av t ex matavfallspåsar.
- Ingår i valberedningen för framtagning av förslag till ny styrelse inför årsstämman. Ansvaret som sammankallande i valberedningen cirkulerar varje år.
- Välkomnar nyinflyttade och informerar om samfällighetsföreningen.
- Är med på områdesdagar och leder arbetet för längans område, t ex längans gavelrabatter.
- Är länk mellan styrelse och medlemmar för att underlätta informationsspridning och fånga upp idéer.
- Lämnar kontaktuppgifter till styrelsen vid byte av kontaktperson. Kontaktperson byts en gång per år på våren till nästa granne i längan.
Med vänlig hälsning
Ridhästens styrelse